یادگار نبی

پیامبر اکرم(ص):نماز نور چشم من است

یادگار نبی

پیامبر اکرم(ص):نماز نور چشم من است


امام خمینی (ره) :
" نماز پشتوانه ی ملت است."
" نماز بالاترین ذکر خداست."

امام خامنه ای : نماز، همه چيز است. آن كسى كه همه‌ى رابطه‌هايش قطع شده، اگر توانسته باشد رابطه‌ى نماز را نگه دارد، اين او را نجات ميدهد.

آیت الله بهجت (ره): همین امور ساده و آشکار مثل نماز، بعضی را بر سماوات میرساند، و برای عده ای هیچ خبری نیست!

با کلیک بر روی هر سوال یک صفحه ی جدید برای شما باز میشه که می تونید جواب اون سوال رو مشاهده کنید.

1.چرا آقایان باید نماز صبح و مغرب و عشا را بلند بخوانند؟


2.یکی از مشکلات من این است که اصلاً تمرکز حواس ندارم، هنگام نماز خواندن و درس خواندن اصلاً نمی توانم به یک مسأله بیندیشم و زود حواسم پرت می شود، چه کنم؟


3.آیا می توان نماز را به فارسی خواند؟


4.چرا برخی از نمازها را بلند می خوانیم و برخی را آهسته؟ مگر برای خداوند فرقی می کند؟ چرا در مورد بانوان بلند خواندن نماز واجب نیست، حتی اگر نامحرم هم نباشد؟


5.آیا خواندن نماز در خانه شخصی که خمس نمی دهد، اشکال دارد؟




7.چرا به نماز در اسلام این قدر اهمیت داده شده و بهترین عمل و راه رستگاری و ستون دین معرفی گردیده است، در حالی که شاید به نظر برسد اعمال دیگری چون امر به معروف و نهی از منکر و جهاد در راه خدا بیش تر در حفظ دین مؤثرند؟


8.در حـالات حـضـرت امـیـرمـومنان علی علیه السلام می خوانیم که یک وقت در موقع نمازآن قدر مستغرق در عبادت و توجه به خدا بود که پیکان از پای مبارکش بیرون آوردند و متوجه نشد, ولی در حالات آن حضرت می خوانیم که روزی در حال نماز توجه به حال فقیر و سائل نمود و انگشتر به او بخشید ; این دو حالت چگونه با هم جمع می شوند؟


9.اینکه می گویند نماز اول وقت را اقامه کنید تا به نماز امام زمان (عج) متصل شود با توجه به تفاوت افق ها این امر چگونه ممکن است؟


10.آیا عبادت صرف نماز و روزه و...است؟




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پشتیبانی