یادگار نبی

پیامبر اکرم(ص):نماز نور چشم من است

یادگار نبی

پیامبر اکرم(ص):نماز نور چشم من است


امام خمینی (ره) :
" نماز پشتوانه ی ملت است."
" نماز بالاترین ذکر خداست."

امام خامنه ای : نماز، همه چيز است. آن كسى كه همه‌ى رابطه‌هايش قطع شده، اگر توانسته باشد رابطه‌ى نماز را نگه دارد، اين او را نجات ميدهد.

آیت الله بهجت (ره): همین امور ساده و آشکار مثل نماز، بعضی را بر سماوات میرساند، و برای عده ای هیچ خبری نیست!

جدیدترین پژوهش های صورت گرفته درباره آثار نماز خواندن نشان می دهد که خواندن منظم نماز به میزان زیادی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می هد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شین هوا، براساس این پژوهش جدید، خواندن منظم نماز میزان ابتلا به بیماری آلزایمر را تا 50 درصد کاهش می دهد. این پژوهش نشان داد زنانی که به شکل منظم نماز می خوانند ابتلای آنها به بیماری آلزایمر دستکم 50 درصد کمتر از زنانی است که نماز نمی خوانند.

شایان ذکر است هدف از اجرای این پژوهش ارائه برنامه ای برای خانواده هایی بوده است که در معرض بیماری آلزامیر بودند.

در همین رییس تیم پژوهشگران گفت که در خواندن نماز از قوه تفکر استفاده می شود و این کار می تواند باعث فعال شدن توان فکر کردن انسان و در نهایت جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر شود.

این اولین پژوهشی نیست که با هدف بررسی ارتباط بین دین و سلامتی و بهداشت صورت می گیرد زیرا در سال 2005 نیز پژوهشگران به این نتیجه دست یافتند که در پیش گرفتن روش زندگی دینی باعث کندشدن پیشرفت بیماری آلزایمر می شود.

همچنین یک تیم پژوهشگران نیز کشف کرد که میانگین شیوع بیماری آلزایمر و مرگ و میر در میان کودکان در جوامع دینی بسیار کمتر از جوامع غیر دینی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پشتیبانی